Відбувся обласний семінар «Модель сучасного здоров’яспрямованого навчального закладу»

Відповідно  до плану роботи Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти

     Відповідно до плану роботи Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти 12-13 травня 2015 року в місті Конотоп відбувся обласний семінар для методистів біології та основ здоров’я управлінь, відділів освіти райдержадміністрацій, міськвиконкомів, керівників методичних об’єднань учителів основ здоров’я «Модель сучасного здоров’яспрямованого навчального закладу».
    У перший день учасники семінару відвідали Конотопську загальноосвітню школу І-ІІІ ступенів № 14. Семінар розпочався з привітання учасників старшим викладачем кафедри методики початкової та природничо-метематичної освіти Сумського інституту післядипломної педагогічної освіти Успенською Валентиною Миколаївною. У ході пленарної частини до слова були запрошені начальник відділу освіти Конотопської міської ради Беспала Ольга Віталіївна, завідувач міського методичного кабінету Рибаченко Валентина Олександрівна, методист з біології Сумського інституту післядипломної педагогічної освіти Голубенко Тетяна Сергіївна. Директор Конотопської І-ІІІ ступенів № 14 Демеха Інна Вадимівна. поділилась досвідом роботи закладу щодо впровадження здоров’язбережувальних технологій у рамках Концепції Школи, дружньої до дитини. Також учасники семінару мали змогу відвідати відкриті уроки, тренінги, брали участь у інтерактивній виставці “Маршрут безпеки”. Учасники також ознайомились з виставкою «Методичний вернісаж», на якій були представлені матеріали з досвіду роботи загальноосвітніх навчальних закладів міста щодо впровадження здоров’язбережувальних технологій.
    Під час перебування учасників семінару в Конотопській загальноосвітній школи І-ІІІ ступенів № 7 ім. Г. Гуляницького була проведена презентація шкільного проекту «Здоров’я і успіх». Учасники семінару познайомилися з матеріально-технічною базою та навчально-методичним забезпеченням даного напрямку роботи, були відвідані заняття гуртків та секцій «Бережок», спортивно-туристичної, гуртків з футболу, баскетболу, великого тенісу.
    Гості відвідали історичний музей, побували в навчальних кабінетах, спортивній залі, на спортивному майданчику та стадіоні зі штучним покриттям.
     В приміщенні початкової школи були оглянуті майданчик з антивандальним спортивним обладнанням, спортивний зал та навчальні кабінети. У ході презентації навчально-виховного проекту «Богунівський клас» була представлена робота з учнями 1-А та 2-А богунівських класів по реалізації здоров’язбережувальних технологій як під час навчальних занять, так і в позаурочній роботі. Гості відвідали заняття 2-А класу зі стройової підготовки та гуртка з психології «Пізнай себе» з учнями 1-А класу.
     Назабутніми були враження учасників обласного семінару від перебування в навчально-лікувальному закладі Конотопській загальноосвітній санаторній школі-інтернаті І-ІІ ступенів для дітей з малими та неактивними формами туберкульозу. Директор школи Аптерман Олександр Йосипович ознайомив учасників делегації з навчально-методичною, матеріально-технічною базою школи-інтернату, в якому створені комфортні умови для збереження та відновлення здоров’я вихованців, звернув особливу увагу на організацію висококалорійного п’ятиразового харчування учнів.
  Гості відвідали лікувальний блок санаторної школи-інтернату де познайомилися зі створеними умовами для лікування та оздоровлення дітей. В закладі функціонує власна клінічна лабораторія, маніпуляційний та фізіотерапевтичний кабінети, аптека та тренажерна зала, яку із великим задоволенням відвідують вихованці закладу під пильним наглядом лікаря.
      Наступним закладом був Конотопський центр дитячої та юнацької творчості Завітавши до нього учасники обласного семінару взяли участь у квесті «У пошуках здорового «Я».
     Господарі закладу запросили гостей у подорож країною позашкілля. Оскільки форма квесту має на меті інтелектуальний, логічний пошук, то рухаючись станціями учасники виконували завдання, вирішували логічні загадки та запам’ятовували слогани, які запропонували керівники станцій.
   Методист закладу Олександр Ілліч Платонов презентував діяльність дитячого телевізійного об’єднання «Ми плюс «Кон-такт». На розсуд глядачів було представлено декілька фрагментів телепередач, створених на дитячій студії за тематикою квесту. Логічним завершенням гри був виступ практичного психолога ЦДЮТ Ганни Юріївни Ясько яка ознайомила учаснику семінару з власним досвідом роботи щодо збереження психічного здоров’я учнів та педагогів.
    Наступного дня семінар розпочався з відвідування дошкільного навчального закладу (ясла-садок) № 4 «Сонечко». Учасники семінару познайомились з дошкільним закладом, відвідали старші групи, переглянули роботу вихователів, які підготували ігрові сюжетні ситуації з різних розділів безпеки життєдіяльності.
    Для гостей провели екскурсію-огляд розвивально-просторового середовища з безпеки життєдіяльності, ознайомили з роботою кімнати Безпеки життєдіяльності, де проходять тематичні заняття, тренінги, ігри, працює гурток «Юні рятувальники». На виставці дидактичних посібників з безпеки життєдіяльності дитини гості мали змогу переглянути матеріали з даної теми, які вихователі виготовили власноруч і користуються під час навчально-виховного процесу. На завершення учасники семінару переглянули спортивну розвагу «Коли вогонь-друг стає ворогом».
     Завершальним етапом семінару стало відвідування Конотопської спеціалізованої школи ІІ-ІІІ ступенів №2 . У рамках семінару відбулися показові інтегровані уроки, в основу кожного уроку було покладено інтеграцію навчального матеріалу з двох навчальних предметів, одним з яких є іноземна мова. Було проведено діяльнісну гру «Міцна родина – міцна Україна», присвячену Міжнародному дню сім’ї, на початку якої об’єднавшись у чотири групи під керівництвом учителів-модераторів, діти набували нових знань та практичних умінь, відвідуючи станції «Родинні цінності», «Сімейний бюджет», «Правосвідомість», «Запобігання шкідливим звичкам».
    У цілому, досвід практичної діяльності педагогів міста засвідчив, що використання здоров’язбережувального підходу й особистісно орієнтованого навчання й виховання дають змогу створити змістовне предметно-інформаційне середовище для розвитку комунікативних здібностей дітей, їх самопізнання, саморозвитку, самовизначення, сприяють формуванню гуманного ставлення до себе, до оточуючих, до світу.
     Підводячи підсумки семінару методисти Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти Успенська В.М. та Голубенко Т.С. наголосили на висому рівні організації цього заходу, подякували начальнику відділу освіти Беспалій О.В., завудувачу Конотопського міського методичного кабінету Рибаченко В.О., методистам міського методичного кабінету Онищенко Т.М., Шкурко О.С. за якісну та змістовну підготовку семінару.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *