Інтерв’ю Беспалої О.В.: Галузь Освіта за 2014 рік

Що сьогодні являє собою освітня галузь Конотопа?

Освітня галузь міста представлена оптимальною мережею навчальних закладів для забезпечення освітніх потреб міської громади. Вона включає 14 дошкільних, 12 загальноосвітніх, 7 позашкільних навчальних закладів, 1 ДЮСШ, 2 навчально-виховні комплекси. Усього в місті навчалося та виховувалося у навчальних закладах, що фінансуються з міського бюджету, 13831 дитина.

Як і в житті, так і в освіті, все починається з дошкілля?

У дошкільних навчальних закладах виховується 2761 дитина. Загальна потужність місць у ДНЗ складає 2350,  що є більше на 65 місць порівняно з 2013 роком. Кількість місць збільшилась завдяки відкриттю у березні 2014 року додаткової групи для дітей з особливими освітніми потребами у ДНЗ №4 «Сонечко» на 10 місць, відкриттю у вересні 2014 року  додаткової групи у ДНЗ №5 «Сніжок» на 20 місць.  2 вересня 2014 року у місті було відкрито новий дошкільний навчальний заклад – ДНЗ №6 «Струмочок» на 2 групи (50 дітей).  Останній раз у місті дошкільний заклад відкривався у 1992 році, це ДНЗ № 4 “Сонечко”.  У той же час для міста залишається актуальною проблема переповнення дитячих садків, адже зараз на 100 місцях виховується 108 вихованців.

Чим живуть сьогодні загальноосвітні школи міста?

У 14 загальноосвітніх навчальних закладах у 256 класах навчається  6362 учні. Починаючи з 2011 року на базі ЗОШ № 10 відкриваємо по 1 інклюзивному класу, де мають змогу навчатися діти з особливими освітніми потребами. На сьогоднішній день таких класів уже 4, в них  навчається 13 дітей  з особливими освітніми потребами. ЗОШ № 10 визнана у області базовим закладом з упровадження інклюзивної освіти і є єдиною школою, де у таких обсягах реалізуються завдання інклюзивної освіти.

Ще однією інновацією є  відкриття 2 богунівських класів на базі ЗОШ № 7. У цих класах поряд із вивченням предметів, визначених Державними стандартами, учні отримують комплекс знань та вмінь із початкової військової підготовки, патріотичного виховання, краєзнавства та естетичного розвитку.

Орієнтиром якості для багатьох є робота на результат…Так, одним із показників ефективності управлінської роботи є результативність шкільного навчання.  Із 382 випускників загальноосвітніх навчальних закладів у 2014 році  30 отримали золоті медалі і 9 срібні, що становить майже 10% від загальної кількості. Показовим є те, що всі випускники-медалісти підтвердили свій високий  рівень навчальних досягнень на ЗНО і вступили до вузів  на бюджетні місця.

Щодо результативності у ЗНО  працівники Харківського регіонального Центру оцінювання якості освіти   позитивно відзначають роботу вчителів міста. Середній бал навчальних досягнень за підсумками навчального року склав 8,2 бали. Даний показник не знижувався протягом останніх років.

У ІІІ (обласному) етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад    учасниками були 110 учнів загальноосвітніх навчальних закладів. Із них призові місця посіли  55 учнів, результативність – 50%. У ІV етапі Всеукраїнських  учнівських олімпіад взяли участь 6 учнів загальноосвітніх навчальних закладів, 4 із них стали переможцями, результативність становить 66,6%. Сприяє підвищенню мотивації для обдарованих дітей та вчителів, що їх готують, проведення щорічного міського заходу по вшануванню обдарованих дітей «Сузір’я дитячих талантів».  У 2014 році під час заходу  грошові винагороди у розмірі від 100 до 400 грн. отримали всього 68 учнів, подяки секретаря міської ради оголошені 26 батькам учнів-випускників. Як учнівська відзнака –  золотий нагрудний знак «Ерудит» Конотопської міської ради був вручений трьом обдарованим учням, срібний нагрудний знак «Ерудит» – 4 учням.

На шкільних святах із нагоди вручення атестатів про середню освіту 12 соціально обдарованим випускникам 2014 року були вручені премії міського голови в розмірі 100 грн.

Наші діти відзначені стипендіями і на обласному та Всеукраїнському рівнях. Стипендії голови ОДА у 2014 році отримували 4 учні,  у 2015 їх будуть отримувати 4 учні, стипендії Президента — 1 учениця у 2015 році, Міжнародну премію ім. Тараса Шевченка — 1 учениця у 2014 році.

Другий рік у нашому місті працює Мала академія наук

Значний внесок у роботу із інтелектуально обдарованими дітьми вносить і робота створеної у 2013 році Конотопської міської малої академії наук.   ЇЇ вихованцями у 2014 році стали 300 дітей.

Переможцями ІІ (обласного) етапу  Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук України у 2014 році було 22 учня з 45, а це складає 44%.

Учасниками ІІІ етапу  Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук України у 2014 році було 9 учнів,  з них 5  зайняли призові місця.

Запорукою успішного наукового розвитку та мотивації до занять наукою серед учнів 6-9 класів є активна популяризація їхньої діяльності. З цією метою було організовано та проведено в квітні 2014 року конкурс-захист реферативно-дослідницьких робіт “Найкращий юний науковець року — 2014” та “МАН-Юніор”.  Переможцями Всеукраїнського інтерактивного конкурсу “МАН-Юніор” було 4 учня з 6.

Починаючи з вересня 2014 року вперше  було організовано ряд зустрічей конотопських школярів із науковцями та виїзди груп школярів до вищих навчальних закладів м. Києва, лабораторного комплексу національного центру “Мала академія наук”. Для вихованців Конотопської МАН організовано науково-популярний виїзний лекторій “Наноматеріали і нанотехнології — основа науково-технічної революції ХХІ століття”.   Узяли   участь наші учні і  у заході “День комети” у Київському Центрі науки та мистецтва при національному центрі Мала академія наук України. Конотопські школярі також ознайомилися із роботою Технічної студії “Винахідник” (м. Київ).

Налагоджена тісна співпраця Конотопської МАН із  науковцями КіСумДУ,  які проводять для дітей лекції і практичні заняття, консультації, у тому числі і для педагогів шкіл,  є членами журі конкурсу-захисту науково-дослідних учнівських робіт.

Хотілося б почути і про роботу з дітьми з особливими освітніми потребами

Протягом 2014 року було проведено 14 засідань Психолого-медико-педагогічна консультація, з них 3 – за участю обласної ПМПК,  у ході яких було вивчено та надано рекомендації 257 дітям. Індивідуально-корекційну допомогу (заняття) за запитом батьків або осіб, що їх замінюють,  на базі ПМПК отримало 17 дітей, з них: 5 дітей шкільного віку та 12 дітей дошкільного віку.  Загальна     кількість дітей шкільного віку з особливими освітніми потребами складає 349 осіб.

Значною мірою самореалізації учнів сприяє позашкілля

Система позашкільної освіти міста налічує 7 навчальних закладів. У гуртках  і творчих об’єднаннях позашкільних навчальних закладів навчається 4298 тис. вихованців (70%). Порівнюючи з 2012-2013 навчальним роком можна зазначити, що кількість вихованців зросла на 10%. Вихованці позашкільних навчальних закладів були активними учасниками міських, обласних та всеукраїнських конкурсів, змагань, виставок та фестивалів.

Місто Конотоп може по праву пишатися системою позашкілля, адже робота  цих закладів є результативною, а вихованці та керівники гуртків беруть участь у заходах обласного, Всеукраїнського та міжнародного рівнів.

 

 

Навчальний заклад

Організаційний

рівень заходу

2014 рік
К-ть конкурсів К-ть призерів
Дитяча школа мистецтв обласний 5 12
Всеукраїнський 12 1
Міжнародний 3 3
ЦДЮТ обласний 20 38
Всеукраїнський 11 15
Міжнародний 3 2
Дитяча художня школа обласний 4 5
Всеукраїнський 5 8
Міжнародний 3
Станція юних натуралістів міський 7 7
обласний 5 3
Всеукраїнський 5 2
Станція юних туристів міський 11 20
обласний 11 8
Всеукраїнський 1 1
Станція юних техніків міський 3 10
обласний 2 6

У 2014 році наказом Міністерства освіти і науки України  звання  Зразковий художній  колектив  було присвоєне творчому телевізійному обєднанню «Ми плюс «Кон-такт» ЦДЮТ (керівник  Платонов Олександр Ільїч) та вокальному коллективу “Співаночка” дитячої школи мистецтв (керівник Трусенко Ірина Віталіївна).

Як проводиться в місті виховання патріотів?

Пріоритетом у виховній роботі в 2014  році стали національно-патріотичне та військово-патріотичне виховання учнів.

У рамках святкування 200-річчя від дня народження Т.Г.Шевченка у навчальних закладах міста   було проведено 12 масових   заходів, до яких залучено усіх учнів 1-11 класів.

Діти всіх навчальних закладів міста долучились до проведення різноманітних  акцій з підготовки листів і малюнків захисникам Вітчизни, підтримавши українське військо, яке бере участь в антитерористичній операції на Сході України. Було проведено чисельні благодійні акції зі збору коштів для поранених та воїнів, які перебувають в зоні АТО.

Значною мірою роботу освіти визначає кваліфікація педагога

Так, у навчальних закладах міста працюють 266 педагогів вищої кваліфікаційної категорії, три Заслужених учителі України, один Заслужений тренер України, 40 учителів-методистів, 4 вихователі-методисти,  105  старших учителів.  У 2014 році успішно проатестовано 163 педагогічних працівники дошкільних, позашкільних та загальноосвітніх навчальних закладів.

Системно ведеться робота по омолодженню педагогічних кадрів. Протягом 2014 року було прийнято у заклади освіти 17 випускників педагогічних вузів.

Мають педагоги міста і певні здобутки у освітянських професійних конкурсах. Традиційно щороку проводяться   міські конкурси педагогічної майстерності  «Кращий класний керівник», «Кращий вихователь» та «Кращий керівник гуртка».

Не останню роль в галузі відіграють і ремонти закладів освіти

Так, у 2014 році здійснено  капітальний ремонт покрівлі СШ №3, завершені роботи по капітальному ремонту фасадів ЗОШ №11 та НВК: ЗОШ I ст.-ДНЗ, здійснено капітальний ремонт покрівлі ДНЗ №11 та ДНЗ №8.

Завершені роботи по капітальному ремонту фасаду СШ №2, продовжено  роботи по капітальному ремонту приміщення художньої школи. Проведені роботи по капітальному ремонту фасаду СШ №3 та капітальному ремонту фасаду ПЗОШ. Завершені роботи по капітальному ремонту покрівлі СШ №9.

Проведені у 2014 році поточні ремонти були спрямовані на найбільш аварійні об’єкти: покрівлі, каналізаційні та електричні мережі.

Проблемними залишаються питання  завершення робіт на об’єктах, розпочаті у 2014 році. Це  обладнання твердопаливних котелень у СШ № 9 та ПЗОШ, завершення капітального ремонту фасаду ПЗОШ та майданчика зі штучним покриттям ЗОШ №5. Потребують  капітальних ремонтів дахи 8 навчальних закладів. Є потреба у  облаштуванні водовідведення у СШ №2, реконструкції даху корпусу №3 табору «Мрія» та добудові  адміністративного корпусу та електрозабезпечення стадіону “Локомотив”  ДЮСШ Михайла Маміашвілі.

Проте Освіта працює. Школа була вчора – є сьогодні і неодмінно буде завтра! І ми, усі разом прикладемо максимум зусиль для того, щоб гідно  завершити навчальний рік!

 

 

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *