Колегія (грудень 2017). Довідка: Про підсумки роботи зі зверненнями громадян у 2017 році у відділі освіти Конотопської міської ради

 

Робота щодо розгляду звернень громадян здійснюється відповідно до чинної нормативної бази:

  • Закону України «Про звернення громадян»,
  • Указу Президента України «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування»,
  • Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органи державної влади і місцевого самоврядування.

У відділі освіти розроблені та затверджені заходи щодо забезпечення задоволення законних прав та інтересів громадян; затверджені графіки прийому громадян з особистих питань працівниками відділу освіти, забезпечується здійснення безперешкодного прийому громадян також у час поза графіком прийому й у позаробочий час. Ведуться журнали реєстрації звернень громадян встановленого зразка.

Кількість звернень, що надійшли у відділ освіти через загальний відділ міської ради – 67 (у 2016 році – 65; у 2015 – 53). З них від депутатів Конотопської міської ради за звітний період надійшло 14 звернень (у 2016 – 15). Усі заявники отримали письмові обґрунтовані відповіді.

Безпосередньо до відділу освіти протягом 2017 року надійшло 3040 звернень громадян, з них 1422 письмових, 1618 усних. Найбільш актуальними питаннями були такі:

  • звернення щодо працевлаштування в заклади освіти та заповнення анкет – 212 (у 2016 році – 167 звернень), з них педагоги – 90 осіб, інші – 122 особи. Важлива статистика звернень за 2017 рік у кадри відділу освіти педагогів-претендентів на таке працевлаштування: вчитель-початківець – 6 анкет; вчитель музики – 2 (1 працевлаштований), вчитель математики – 2 анкети; вчитель інформатики – 3; вихователі – 20, з них 3 – логопедичною освітою, 7 – працевлаштовані, а 10 – без фахової освіти.
  • постановка на облік щодо влаштування дітей в дошкільні навчальні заклади у 2018 році – 778 (у 2016 році – було 761 звернень);
  • видача направлень для влаштування дітей у дошкільні навчальні заклади у поточному році – 882 звернень (у 2016 році – 894; у 2015 році – 772);
  • надання дозволів на перевезення груп дітей – 485 звернень;
  • надання путівок на оздоровлення дітей у таборі «Мрія» – 339 звернень, з них 107 – для обдарованих; 27 – для сиріт; 19 – для дітей учасників АТО та ін. категорій;
  • оформлення єдиного квитка дітям-сиротам – 18 звернень (у 2016 – 23 звернень), з них усі вирішено позитивно: видано єдині квитки;
  • надання довідок про навчання – 4 (у 2016 – 8 звернень);
  • отримання дублікатів документів про освіту – 5 звернень;
  • організація екстернатної форми навчання – 3 звернення.
  • надання дозволів на проведення культурно-масових заходів у закладах освіти міста – 3 звернення.

За результатами звернень громадян проведено 5 службових розслідувань, у результаті яких 5 педагогічних працівників притягнуто до дисциплінарної відповідальності – оголошено догани.

Працівниками апарату відділу освіти на особистих прийомах громадян розглянуто й вирішено або надано роз’яснення на 242 звернення, з них 87 – Гуминською О.П. (проблемні питання, що стосуються роботи закладів дошкільної освіти міста); 33 – Гаценко Л.Г. (проблемні питання щодо навчання дітей в закладах загальної середньої освіти міста); 17 – Мусієнко Ю.М. щодо видачі пільгових путівок в табір «Мрія»; 4 – Одинцовою Л.М. щодо організації харчування дітей пільгових категорій (після впровадження нового Порядку організації харчування кількість звернень з цих питань зменшилась), 4 – Мороз А.О. (скарги батьків з різних питань).

Начальником відділу освіти проведено 60 особистих прийомів громадян, під час яких порушено 109 питань. 26 із них (24%) вирішено позитивно, на 83 (76%) надано роз’яснення. Основні питання – працевлаштування в заклади освіти (90), оренда (3), пропозиції (3, наприклад, від БФ «Краще життя» про проведення лекторіїв щодо здорового способу життя) та проблемні питання (13 – Шаповаленко, Анкілова, Алєксєєвська, батьки ДНЗ №10 «Ялинка», влаштування дітей в інклюзивні класи, інше).

Значно збільшилася кількість офіційних та неофіційних звернень з різних питань до міського голови, переважна більшість з них – скарги, є й пропозиції. Так, наприклад, учень ЗОШ №14 надіслав міському голові пропозицію щодо створення хімічних та фізико-математичних гуртків у місті.

Також спостерігаємо прикре збільшення звернень від батьківських колективів з причин фізичного та психологічного насилля в учнівських колективах (СШ №9, СШ №12, ЗОШ №5, ЗОШ №13).

Водночас у 2017 році немає звернень громадян про так звані «побори в закладах освіти».

Зазначимо, що на виконання ст.30 Закону України «Про освіту» повноцінно працює оновлений сайт відділу освіти. За звітний період з сайту відділу освіти надійшло 2 звернення.

В цілому, аналіз роботи зі зверненнями громадян у 2017 році свідчить, що відділ освіти забезпечував реалізацію права громадян на звернення. Усі усні та письмові звернення, в тому числі анонімні, розглянуто у встановлений законодавством строк. За наслідками одного з останніх анонімних звернень про збір коштів із завідувачів кабінетів закладів загальної середньої освіти міста Конотопа на матеріально-технічне оснащення навчальних кабінетів було видано відповідне розпорядження міського голови від 24.11.2017 №373-ОД «Про заборону збору коштів із завідувачів кабінетів закладів загальної середньої освіти міста Конотопа на матеріально-технічне оснащення навчальних кабінетів».

Протягом звітного періоду всім заявникам надавалися обґрунтовані відповіді та роз’яснення з питань, що належать до компетенції відділу освіти.

Шляхи вдосконалення роботи зі зверненнями громадян у відділі освіти вбачаємо такі:

керівникам закладів освіти

  • забезпечити своєчасний, повний, об’єктивний і кваліфікований розгляд звернень громадян на рівні закладів освіти;
  • проводити ефективну роз’яснювальну роботу з батьками та педагогічними колективами на рівні закладів освіти, пояснюючи почерговість звернень у різні інстанції, так як це, наприклад, роблять на батьківських зборах вчителі СШ №9: вчитель – завуч – директор – відділ освіти – міська рада – Департамент і т.д., мотивуючи тим, що усі питання повертаються на розгляд у заклад освіти;
  • рекомендувати використовувати можливості оновлених сайтів закладу та відділу освіти – надсилати електронні звернення;
  • з метою зменшення кількості випадків та відповідно звернень з питань насилля в учнівських колективах посилити профілактичну виховну роботу й систематично проводити ради профілактики із запрошенням на них служби у справах дітей та представників поліції;
  • запровадити екскурсійну практику в Конотопський виправний центр для важковиховуваних дітей та підлітків за згоди батьків;
  • орієнтувати батьків на фіксацію таких неприпустимих фактів працівниками поліції, а у випадку бездіяльності зазначеного органу, звертатися в Прокуратуру зі зверненнями на бездіяльність поліції.

 

 

Заступник начальника відділу освіти                                   Л.Г.Гаценко

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *