Перелік питань для складання кваліфікаційного іспиту для вчителя-дефектолога, вчителя-реабілітолога
Перелік питань для вчителя-дефектолога (олігофренопедагога):
1.Поняття «корекція», «компенсація».
2.Сутність поняття «затримка психічного розвитку» (ЗПР). Форми ЗПР.
3.Основні прояви ЗПР у дітей.
4.Сутність поняття «спектр аутичних розладів».
5.Особливості пізнавальної діяльності дітей з розладами аутичного спектру.
6.Особливості розвитку, навчання та виховання дітей з інтелектуальними порушеннями (легкого, помірного, тяжкого ступенів).
7.Особливості навчання дітей із синдромом дефіциту уваги і гіперактивністю.
8.Доступ до якісної освіти дітей з особливими освітніми потребами (ст. 6, 19, 20 Закону України «Про освіту»).
9.Загальна характеристика сучасної системи освіти для дітей з особливими освітніми потребами.
10.Поняття «інклюзивне навчання». Особливості організації інклюзивного навчання в ЗЗСО та ЗДО.
11.Команда психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладах ЗСО та ЗДО.
12.Проведення корекційно-розвиткової роботи в умовах інклюзивного навчання.
13.Модифікація та адаптація освітньої (навчальної) програми.
14.Поняття «розумне пристосування», «універсальний дизайн»
15.Категорії осіб з особливими освітніми потребами.
16.Консультативна робота з батьками дітей з особливими освітніми потребами.
17.Поняття первинного та вторинного дефекту.
18.Соціалізація дітей з особливими освітніми потребами.
19.Основні завдання та склад ІРЦ згідно постанови Кабінету Міністрів України від 12.07.2017 №545 (зі змінами та доповненнями).
20.Організація проведення комплексної оцінки розвитку дитини в умовах інклюзивно-ресурсного центру.
21.Організація проведення повторної комплексної оцінки розвитку дитини в умовах інклюзивно-ресурсного центру.
22.Психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги в умовах інклюзивно-ресурсного центру.
23.Спеціальні класи для навчання дітей з особливими освітніми потребами у закладах загальної середньої освіти.
24.Спеціальні групи (групи компенсуючого типу) для навчання дітей з особливими освітніми потребами у закладах дашкільної освіти.
Перелік питань для вчителя-реабілітолога:
1.Поняття «реабілітація», «компенсація».
2.Характеристика основних видів реабілітації.
3.Поняття «лікувальна фізична культура» (ЛФК) та особливості її застосування.
4.Основні форми ЛФК.
5.Загальні вимоги до проведення занять з ЛФК.
6.Поняття «лікувальний масаж». Форми і методи лікувального масажу.
7.Поняття, причини та форми ДЦП.
8.Фізична реабілітація дітей при захворюваннях нервової системи.
9. Фізична реабілітація дітей при порушеннях опорно-рухового апарату.
10.Доступ до якісної освіти дітей з особливими освітніми потребами (ст. 6, 19, 20 Закону України «Про освіту»).
11.Загальна характеристика сучасної системи освіти для дітей з особливими освітніми потребами.
12.Поняття «інклюзивне навчання». Особливості організації інклюзивного навчання в ЗЗСО та ЗДО.
13.Команда психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладах ЗСО та ЗДО.
14.Поняття «розумне пристосування», «універсальний дизайн».
15. Категорії осіб з особливими освітніми потребами.
16. Консультативна робота з батьками дітей з особливими освітніми потребами.
17. Поняття первинного та вторинного дефекту.
18. Соціалізація дітей з особливими освітніми потребами.
19. Основні завдання та склад ІРЦ згідно постанови Кабінету Міністрів України від 12.07.2017 № 545 (зі змінами та доповненнями).
20. Організація проведення комплексної оцінки розвитку дитини в умовах інклюзивно-ресурсного центру.
21.Проведення комплексної оцінки за напрямком «оцінка фізичного розвитку дитини».
22. Заповнення карти спостереження дитини під час проведення комплексної оцінки вчителем-реабілітологом.
23. Організація проведення повторної комплексної оцінки розвитку дитини в умовах інклюзивно-ресурсного центру.
24. Структура корекційного заняття з ЛФК в умовах інклюзивно-ресурсного центру.