Перелік питань для складання кваліфікаційного іспиту для вчителя-дефектолога, вчителя-реабілітолога

Перелік питань для вчителя-дефектолога (олігофренопедагога):

 

1.Поняття «корекція», «компенсація».

2.Сутність поняття «затримка психічного розвитку» (ЗПР). Форми ЗПР.

3.Основні прояви ЗПР у дітей.

4.Сутність поняття «спектр аутичних розладів».

5.Особливості пізнавальної діяльності дітей з розладами аутичного спектру.

6.Особливості розвитку, навчання та виховання дітей з інтелектуальними порушеннями (легкого, помірного, тяжкого ступенів).

7.Особливості навчання  дітей із синдромом дефіциту уваги і гіперактивністю.

8.Доступ до якісної освіти дітей з особливими освітніми потребами (ст. 6, 19, 20 Закону України «Про освіту»).

9.Загальна характеристика сучасної системи освіти для дітей з особливими освітніми потребами.

10.Поняття «інклюзивне навчання». Особливості організації інклюзивного навчання в ЗЗСО та ЗДО.

11.Команда психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладах ЗСО та ЗДО.

12.Проведення корекційно-розвиткової роботи в умовах інклюзивного навчання.

13.Модифікація та адаптація освітньої (навчальної) програми.

14.Поняття «розумне пристосування», «універсальний дизайн»

15.Категорії осіб з особливими освітніми потребами.

16.Консультативна робота з батьками дітей з особливими освітніми потребами.

17.Поняття первинного та вторинного дефекту.

18.Соціалізація дітей з особливими освітніми потребами.

19.Основні завдання та склад ІРЦ згідно постанови Кабінету Міністрів України від 12.07.2017 №545 (зі змінами та доповненнями).

20.Організація проведення комплексної оцінки розвитку дитини в умовах інклюзивно-ресурсного центру.

21.Організація проведення повторної комплексної оцінки розвитку дитини в умовах інклюзивно-ресурсного центру.

22.Психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги в умовах інклюзивно-ресурсного центру.

23.Спеціальні класи для навчання дітей з особливими освітніми потребами у закладах загальної середньої освіти.

24.Спеціальні групи (групи компенсуючого типу) для навчання дітей з особливими освітніми потребами у закладах дашкільної освіти.

 

  

 

Перелік питань для вчителя-реабілітолога:

 

1.Поняття «реабілітація», «компенсація».

2.Характеристика основних видів реабілітації.

3.Поняття «лікувальна фізична культура» (ЛФК) та особливості її застосування.

4.Основні форми ЛФК.

5.Загальні вимоги до проведення занять з ЛФК.

6.Поняття «лікувальний масаж». Форми і методи лікувального масажу.

7.Поняття, причини та форми ДЦП.

8.Фізична реабілітація дітей при захворюваннях нервової системи.

9. Фізична реабілітація дітей при порушеннях опорно-рухового апарату.

10.Доступ до якісної освіти дітей з особливими освітніми потребами (ст. 6, 19, 20 Закону України «Про освіту»).

11.Загальна характеристика сучасної системи освіти для дітей з особливими освітніми потребами.

12.Поняття «інклюзивне навчання». Особливості організації інклюзивного навчання в ЗЗСО та ЗДО.

13.Команда психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладах ЗСО та ЗДО.

14.Поняття «розумне пристосування», «універсальний дизайн».

15. Категорії осіб з особливими освітніми потребами.

16. Консультативна робота з батьками дітей з особливими освітніми потребами.

17. Поняття первинного та вторинного дефекту.

18. Соціалізація дітей з особливими освітніми потребами.

19. Основні завдання та склад ІРЦ згідно постанови Кабінету Міністрів України від 12.07.2017 № 545 (зі змінами та доповненнями).

20. Організація проведення комплексної оцінки розвитку дитини в умовах інклюзивно-ресурсного центру.

21.Проведення комплексної оцінки за напрямком «оцінка фізичного розвитку дитини».

22. Заповнення карти спостереження дитини під час проведення комплексної оцінки вчителем-реабілітологом.

23. Організація проведення повторної комплексної оцінки розвитку дитини в умовах інклюзивно-ресурсного центру.

24. Структура корекційного заняття з ЛФК в умовах інклюзивно-ресурсного центру.

 

 

 

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *