Профілактика емоційного вигорання педагогів

«Освітлюючи інших, згораю сам…». На жаль, цей вислів актуальний і сьогодні

   «Освітлюючи інших, згораю сам…». На жаль, цей вислів актуальний і сьогодні. Незважаючи на те, що про емоційне вигорання написано сотні книг, а руйнівний його вплив на людину доведений численними дослідженнями, небагато людей здатні зрозуміти, що з ними відбувається, і зупинити процес вигорання.

     Встановлено, що до емоційного вигорання більш схильні спеціалісти, які змушені в силу своєї професійної діяльності багато і інтенсивно контактувати з іншими людьми (психологи, педагоги, соціальні працівники, юристи, медики, продавці, менеджери та інші), оскільки вони під час роботи зазнають сильних нервово-психічних навантажень, що проявляються в емоційній втомі і виснаженні. Як наслідок, змінюється поведінка, почуття, мислення, здоров’я. Змінюється ставлення до роботи, до оточуючих і до власного життя. В нашій ментальності існує переконання, що згоріти на роботі – це почесно. Дуже часто нам доводиться працювати за принципом «Якщо не я, то хто?».

     Найскладнішим є те, що вигорання розвивається поступово, і в цьому його підступність. Людина часто не усвідомлює його симптомів. Вона не може побачити себе збоку і зрозуміти, що відбувається.

     Отже, профілактика емоційного вигорання починається з уміння розпізнавати і розуміти суть проблеми, захищати свою нервову систему засобами психологічної саморегуляції.

    Саме тому 19 листопада 2015 року на базі ДНЗ №1 «Орлятко», відповідно до плану роботи Конотопського міського методичного кабінету, відбулося засідання методичного об’єднання  практичних  психологів  дошкільних навчальних закладів міста Конотоп з питання «Профілактика емоційного вигорання педагогів». Відкрила захід та наголосила на актуальності теми семінару методист  з психологічної служби міського методичного кабінету Шкурко О. С. В ході  семінару учасники були ознайомлені з поняттям «синдром емоційного вигорання», його основними причинами, симптомами, фазами розвитку та шляхами запобігання емоційного вигорання. Під час проведення тренінгового заняття практичним психологом  ДНЗ №1 «Орлятко» Панчук І.І. мали можливість визначити основні умови збереження власного емоційного здоров’я, ознайомитися з сучасними техніками і прийомами стабілізації емоційного стану, отримати знання щодо профілактики стресових станів у навчально-виховному процесі.

  Практичний психолог дошкільного закладу створила умови для психологічного розвантаження присутніх та  надала інформацію про сучасні техніки  і прийоми стабілізації емоційного стану. Під час відкритого заходу  панувала атмосфера  емоційної свободи та відкритості, дружелюбності і довіри один до одного. Були проведені такі цікаві вправи: «Що приносить мені задоволення», «Лагідний дощ», «Подорож до морського узберіжжя»  та ін.

     Вихователям були надані цікаві поради щодо профілактики негативних емоційних станів:

  • живіть під гаслом: « Все, що відбувається, – на краще»;
  • не ігноруйте перші симптоми втоми;
  • робіть «тайм-аути». Для забезпечення психічного і фізичного благополуччя дуже важливий відпочинок від роботи й інших навантажень;
  • візьміть за правило  довше  і частіше спілкуватися  з людьми, які вам приємні;
  • тренуйте навички саморегуляції;
  • підтримуйте гарну спортивну форму;
  • пам’ятайте про свої позитивні якості, замість того, щоб пам’ятати погане. Ставтеся до себе добре.

     Важливо  пам’ятати, що робота без радості пришвидшує вигорання в багато разів. Якщо ж  користуватися настановою: «Не можеш робити те, що любиш – навчись любити  те, що робиш»!

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *