Колегія (грудень 2017). Про результати дослідно-експериментальної та інноваційної роботи в навчальному закладі

Відділ освіти Конотопської міської ради

Конотопський міський методичний кабінет

 

Про результати дослідно-експериментальної та інноваційної роботи в навчальному закладі

 

Виступ на засіданні колегії відділу освіти
директора Конотопського навчально-виховного комплексу:
загальноосвітня школа І ступеня –
дошкільний навчальний заклад «Казка»

Селезньової Світлани Валентинівни

 

Конотоп

2017

 

СЛАЙД 1.     Дослідницько-експерементальна діяльність та інноваційна      робота в Конотопському навчально-виховному комплексі «Казка»

СЛАЙД 2.   Школа – це простір життя дитини: тут вона не лише готується до життя, а й повноцінно живе.

Вся діяльність нашого закладу націлена на те, щоб сприяти становленню особистості як творця і проектувальника власного життя. Найхарактернішою особливістю системи навчання у нашому закладі є співіснування двох стратегій організації навчання – традиційної та інноваційної.

СЛАЙД 3  Критики називають різні недоліки традиційного підходу до навчання, серед яких:

  • відсутність мотивації до навчання;
  • спрямованість на запам’ятовування інформації, а не на мислення;
  • початкова школа не має інтегрованості.

СЛАЙД 4.  Традиційна початкова школа, «Росток» та «Інтелект  України» працюють за типовими навчальними планами, тому прослідкувати відмінності нескладно.

Освітні галузі Традиційна система   «Росток»   «Інтелект України»  
Мова і література Українська мова 7+1 Українська мова 7 Українська мова 7
Іноземна мова 1 Іноземна мова 1 Іноземна мова 3
Математика  

Математика

 

4

 

Математика

 

4+1

Математика 4
Еврика з 2 класу 1
Природознавство Природознавство 2  

Навколишній світ

 

2+1

Людина і світ 2
Суспільствознавство Я у світі з 3 класу 1 Навчаємося разом 2

СЛАЙД 5.    Різниця незначна. У «Ростку», на відміну від традиційної системи, освітні галузі «Природознавство» та «Суспільствознавство» об’єднані в один предмет – «Навколишній світ».

СЛАЙД 6. З 2017 року предмет «Навколишній світ» ми замінили  природознавством за традиційною програмою, яка краще формує природознавчу компетентність, шляхом засвоєння інтегрованих знань.

СЛАЙД 7.    І розпочали вивчення української мови та літератури за технологією «Росток» у 1-А класі (вчитель Зоц О.А.).

СЛАЙД 8.     Математика «Ростка» дуже відрізняється від класичного шкільного предмету методикою викладання, спеціальними зошитами, в яких діти можуть малювати, вирішувати завдання і одночасно отримувати базові знання з інших предметів.

СЛАЙД 9.   Уже в початковій школі учні отримують поняття з алгебри, геометрії та теорії імовірності.

СЛАЙД 10.    У 1 класі відводиться 4 години на математику, ще 1 годину беремо на підсилення з варіативної частини, а у 2-4 класах-5 годин математики за навчальним планом.

СЛАЙД 11.   Рівень навчальної діяльності у ростківців вищий за показниками контрольних зрізів та результатами предметних олімпіад з математики.

Навчальний рік Прізвище, ім’я учня Клас Місце Учитель
2011-2012 Щендрик Максим 4-В «Росток» І Неглущенко Т.В.
2012-2013 Лисенко Микола 4-А «Росток» ІІІ Зоц О.А.
2013-2014 Урюхіна Дар’я 4-В ІІІ

 

Немченко О.В.
2014-2015 Ващенко Маргарита 4-А «Росток» І Недбайло О.М.
2015-2016 Онікієнко Владислав 4-В «Росток» ІV

 

Неглущенко Т.В.
2016-2017 Білоус Віктор 4-А «Росток» І Зоц О.А.

 

Випускники 4-х класів, які навчаються за педагогічною технологією «Росток» легше адаптуються до навчання у 5-му класі та більш успішні.

СЛАЙД 12.  В «Інтелекті України» відмінностей трохи більше. 3 години англійської мови, порівняно з 1 год за планом традиційної школи та «Ростка».  Освітня галузь «Математика» представлена двома навчальними предметами – «Математика» та «Еврика», на якій учні розвивають творчі, винахідницькі якості, кмітливість, працюють над рішенням складних задач.

СЛАЙД 13.    На слайді матеріал 1-го  урока матеметики у січні ІІ семестру.

СЛАЙД 14.    Галузі «Природознавство» і «Суспільствознавство» реалізовано у предметах «Людина і світ» та «Навчаємося разом», який розвиває у дітей пам`ять за спеціальними методиками, вчить працювати з інформацією.

СЛАЙД 15.  На слайді матеріал 1-го урока Людина і світ. За допомогою міжпредметних зв`язків, засобів наочності та відеоматеріалів, об`єкт вивчення стає більш зрозумілим та цікавим.

СЛАЙД 16.  З 1 вересня 2017 року заклад долучився до реалізації науково-педагогічного проекту «Інтелект України», який розроблений на основі власних напрацювань провідних вчених м. Харкова на чолі з доктором педагогічних наук, професором  Гавриш І.В.

СЛАЙД 17.   У рамках реалізації науково-педагогічного проекту «Інтелект України» 13-14 грудня 2017 року делегація освітян Сумської області відвідала Харківську гімназію № 169 та взяла участь у роботі семінару «Реалізація концепції «Нова українська школа» у науково-педагогічному проекті «Інтелект України». Учасником семінару був і наш вчитель Кашук С.О., яка працюватиме за цим проектом у 2018 -2019 н.р. році.

Проект виконує основні завдання нової української школи – формування 10 ключових компетентностей та міжпредметна інтеграція уроків.

СЛАЙД 18.    Методи, форми, завдання проекту спрямовані на розвиток високого рівня інтелекту дитини. Аналізуючи лише перші 4 місяці навчання першокласників, можна  зазначити, що учні з задоволенням включаються в роботу, роблять висновки, висловлюють свої судження, дають оцінку, творчо працюють з матеріалом.

Важливим моментом проекту є формування емоційно- позитивного стану дітей в процесі навчання.

СЛАЙД 19.    Це відбувається через:

незвичну добірку  видів завдань;

виконання пісень під караоке,

читання казок способом стеження за диктором презентації,

вправами з читання «Черепаха» та «Сорока»,

СЛАЙД 20.

озвучення фрагментів   мультфільмів та пошук переглянутого в тексті,

вправа з розвитку зорової пам’яті «Фотоапарат»,

вмотивовані за темою уроку фізкультхвилинки,

виконання інтерактивних вправ.

СЛАЙД 21.     Щомісяця клас отримує повний комплект забезпечення вчителя та учнів, який складається з 5 частин навчальних зошитів з кожного предмету, зошитів для тренувальних вправ, методичних матеріалів, дисків з мультимедійним супроводом, плакатів, карт, таблиць, що звільняє час вчителя від пошук навчального та інформаційного матеріалу, дає можливість якісніше підготуватися до уроку.

СЛАЙД 22.    Досить великий обсяг та складність матеріалу компенсується поданням його у формі гри та використанням аудіо та відеороликів, мультфільмів, веселих казок та пісень. Дитині цікаво вчитися, легше засвоїти матеріал.

СЛАЙД 23.    Навчальний процес зручно поставлений з добре ілюстрованими робочими зошитами, завдання-змагання «Великі Перегони» підтримують мотивацію вчитися. На слайді матеріали 1-го уроку «Читання».                                А для батьків з 2 класу з’явиться зошит спілкування з батьками. Звісно, навантаження досить велике, але діти справляються і отримують знання з  цікавістю та задоволенням.

СЛАЙД 24.     У порівнянні зі звичайним класом, учні комунікабельні, легко працюють у групах, парах, колективно;  вдумливо відповідають; швидко говорять;  знають розташування на картах материків, океанів; розуміють логічні завдання.

СЛАЙД 25.     У другій половині дня, після сну, з дітьми працює вихователь, який виконує рекомендації вчителя, проводить виховні заходи, продовжує розвиток учнів.

Відгуки батьків позитивні. У новому навчальному році забажали навчати своїх дітей за цією програмою 45 батьків.

ЦІ НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНІ ПРОЕКТИ ВИПЕРЕДИЛИ ЧАС, адже «Росток» існує з 2005 року, а «Інтелект України» з 2008р, але саме зараз їхні ідеї  знайшли своє широке визнання в новій українській школі.

СЛАЙД 26.   ЩО ДАЮТЬ ЦІ  ПРОЕКТИ? 

Дитині – підтримку позитивної мотивації, розвиток інтересу до набуття нових знань.

Батькам – оптимальні умови навчання і розвитку дитини.

Вчителю – професійне зростання.

Школі –зміцнення позитивного іміджу.

Суспільству – підвищення якості шкільної освіти.

На нашу думку результат навчання може бути високим за умови, що батьки робитимуть вибір свідомо і цілеспрямовано, оцінивши інтелектуальні  можливості , темперамент дітей, як це спочатку і передбачалося проектом.

СЛАЙД 27. Дякую за увагу!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *