ОСВІТА КОНОТОПА: СЬОГОДЕННЯ ТА ПЕРСПЕКТИВИ

КЛЮЧОВІ ПАЗЛИ

Щороку звітуємо про наші спільні досягнення, подолані виклики, вирішені та не вирішенні проблеми, аналізуємо результати ЗНО, ДПА, підбиваємо підсумки по таких ключових напрямах роботи: дошкілля, початкова школа, загальна середня освіта, позашкілля, виховна робота, спортивні досягнення, психологічна служба, робота з обдарованими, робота з дітьми з особливими освітніми потребами, відпочинок та оздоровлення, кадрові питання, підготовка до нового навчального року, співпраця з профспілкою, фінансування та інше. Усе це дуже важливі складові, чи так би мовити, пазли картини під назвою «Освіта Конотопа» будь-якого року.

Однак, цьогоріч пропонуємо обговорити ключові складові освітньої галузі міста, які є найбільш актуальними:

  1. Фінансування (стан, проблеми, можливості).
  2. НУШ (продовження започаткованого).
  3. Інновації (не заради інновації, а для результату).
  4. Політика (як підґрунтя злагоди в суспільстві).

 

На нашу думку, це і є осердя освіти сьогодення.

 

  1. ФІНАНСУВАННЯ

Фінансування галузі у 2019 році

Тема конференції 2018 року звучала так: «Нова українська школа у місті без бюджету. Про готовність працювати за будь-якого розвитку подій…». Які фінансові реалії маємо сьогодні? З цього і почну свою доповідь.

Перш за все, ми маємо бюджет. Своєчасно прийнятий, і, в основному, такий, що задовольняє нас.

ЗАРПЛАТА. Виокремимо 2 категорії працівників:  педагогічні працівники шкіл міста, що отримують заробітну плату в межах державної субвенції, і всі інші працівники, що фінансуються з місцевого бюджету. На початок 2019 року  у місто надійшли планові цифри державної субвенції у розмірі 79092,9 тис. грн.. Прораховувалась незабезпеченість орієнтовно на 1 місяць. Тому вже при формуванні бюджету депутатським корпусом за клопотанням відділу освіти було виділено додатково з міського бюджету  4267,1 тис. грн.. Ця сума дозволяє розрахуватися з учителями вчасно і в повному обсязі.

З категорії інших педагогічних працівників хотілось би окремо зупинитися на вихователях ДНЗ, більшість із яких працюють на 0,9 ставки.  На початок року на виплату заробітної плати була запланована сума 49972,5 тис.грн..  На неодноразове звернення профспілки працівників освіти міста, відділу освіти, керівників ДНЗ депутатським корпусом на 35 сесії міської ради  7 скликання 28 лютого була виділена додаткова сума у розмірі 1895,0. Тис. грн.. Сума була спрямована на підвищення відсотка надбавки  за престижність педагогічної праці з 10 до 20%. Дякую депутатам міської ради Сизон Т.А., Гричановському А.М., Кирію О.В., Омельченку Т.П.. Завгородньому С.І., які допомагали лобіювати це питання.

Відповідно сьогодні крім зарплати, маємо такі надбавки:

Школи:

Вислуга років – 10-30%

Престижність педагогічної праці- 10-20%(НУШ)

Класне керівництво- 20-25%

Перевірка зошитів- 10-20%

Завідування кабінетами , майстернями – 12-20%

Перемоги в олімпіадах –  5-50%

За роботу в гімназії – 10%

Позакласна робота з фізичного виховання учнів – 10-40%

ДНЗ:

вислуга років – 10-30%

Престижність педагогічної праці – 20%

ПНЗ:

Вислуга років – 10-30%

Престижність педагогічної праці – 10%

За «Заслужений та народний колектив» – 10-15%

ДЮСШ:

Вислуга років – 10-30%

Престижність педагогічної праці – 10-30%

За особливі досягнення в спорті – 30%

За звання «Заслужений  тренер та майстер спорту» – 20%

 

Найнижчі заробітні плати у працівників ПНЗ, найвищі – в ЗОШ.

Згідно з постановою КМУ від 10 липня 2019 року №695 з 1 вересня 2019 має підвищитися посадовий оклад працівників ДНЗ та ПНЗ на 10%. Загальна сума незабезпеченості до кінця року тепер складає 1335,0 тис. грн..

Нам спільно з профспілкою вдалося зберегти всі надбавки, що діяли в попередні роки.  Передбачено  виплату  основної щорічної винагороди педагогічним працівникам відповідно до ст. 57 ЗУ «Про освіту», яка визначена як обов’язкова, складає у 2019 році 10%.

КОМУНАЛЬНІ ПОСЛУГИ ТА ЕНЕРГОНОСІЇ

Це захищена стаття бюджету. У 2019 році на дану статтю витрат виділено 22655,9 тис. грн., з яких за 7 місяців сплачено 10271,2 тис. грн. Досить значна сума залишилася на сплаті теплопостачання (7272.8 тис. грн.). Це пов’язане з тим, що січень-березень 2019 року були досить таки теплими місяцями. До відома учасників конференції, енергоносії сплачуються за такими тарифами:

Енергоносій Од. вимірювання Ціна для бюджетної орг.-ї, грн. Ціна для побутового споживача, грн. Витрати СШ №3 за 1 день, грн. Витрати ДНЗ №14 за 1 день, грн.
Тепло ГКал 1690,8 1719,48 5073 1015
Елетроенергія КВт/год 3,11 0,9-1,68 193 255
Вода та водо-

відведення

Куб.м 22,18 24,57 33 44
Природний газ Куб.м 12,7 7,6

 

Проте в багатьох закладах, навіть не маючи вимог по суворій економії тепла, не вдається забезпечити належний рівень виконання санітарно-гігієнічних вимог. Причиною цього є незадовільна робота систем теплопостачання, старі вікна, неутеплені стіни, відмостки, покрівлі.

ХАРЧУВАННЯ

У 2019 році на оплату харчування школярів та вихованців ДНЗ виділено 11997,8 тис. грн., за 7 місяців профінансовано 5335.8 тис. грн..

МЕДИКАМЕНТИ ТА ПЕРЕВ’ЯЗУВАЛЬНІ МАТЕРІАЛИ

У 2019 році для цієї статті витрат виділено 343,0 тис. грн., освоєно 38,0 тис. грн.. Левова частка цих коштів витрачається для придбання дезінфікуючих засобів для закладів освіти та шкільного басейну ЗОШ №13.  Основні закупівлі будуть здійснюватися восени.

ЗАКУПІВЛЯ ДРОВ ТА  ПОСЛУГИ З ВИВЕЗЕННЯ СМІТТЯ

Виділена сума в розмірі 1821,6, використано 275,8 тис. грн.. 7 закладів освіти опалюються твердим паливом – дровами. Всього є потреба в завезенні, розвантаженні, розпиловці 1836 м куб.  дров на загальну суму 1393,5 тис. грн..  Ціна 1 кубометра – 759 грн.. Найбільше дров споживає СШ №9 (538 куб м), найменше – СЮН – 60.

ВИДАТКИ НА ВІДРЯДЖЕННЯ

На відрядження працівників виділена сума 925,6 тис. грн., половина з яких (463,0 тис. грн..) виділяється на відрядження (участь у змаганнях за межами Конотопа) учнів і тренерів ДЮСШ Михайла Маміашвілі. Вважаю цю суму цілком виправданою, адже результати, які отримують наші юні спортсмени і тренери, говорять самі за себе.

ПРИДБАННЯ ПРЕДМЕТІВ, МАТЕРІАЛІВ ТА ОБЛАДНАННЯ

Найцікавіша стаття витрат, котра з’явилася в нашому загальному фонді в таких розмірах не так давно як альтернатива батьківським внескам. Нагадую шановним колегам, що збір батьківських внесків у закладах освіти Конотопа заборонено розпорядженнями міського голови. Не варто нехтувати цими розпорядчими документами педагогам, керівникам та спонукати до цього батьків. Цифра виглядає досить вражаюче: на 2019 рік це 6210,8 тис. грн. (у 2018 році в бюджеті було профінансовано 6674,8 тис. грн.). За 7 місяців 2019 року було освоєно 3491,4 тис. грн..  Деякі закупки проводилися централізовано (бензин, дизельне паливо, фарба, матеріали для НУШ, вогнегасники), інші – кожен заклад закупав самостійно, в залежності від своїх потреб та власного кошторису. Кошти розподілялися пропорційно до кількості дітей у закладі: чим більший заклад, тим більше коштів на цю статтю витрат і розподілялося. Найбільш масові придбання – меблі, будівельні матеріали, миючі засоби, постільна білизна, канцтовари.

Окремо хочу зупинитися на освоєнні субвенції з державного бюджету на забезпечення кабінетів початкової ланки в рамках впровадження Концепції НУШ.  Розмір цієї субвенції для міста Конотопа склав 1294,6 тис. грн.. (у 2018 році – 1493,7  тис. грн..). З місцевого бюджету додатково для вказаних цілей було виділено 699,0 тис. грн. На ці суми було придбано для класів НУШ:

  • 30 ноутбуків для вчителів 1-х класів;
  • 810 комплектів одномісних парт та стільців;
  • 423 одиниці друкованих засобів навчання;
  • 276 одиниць макетів;
  • 237 приладів та інструментів.

Найбільшим проблемним питанням у забезпеченні НУШ в Конотопі є придбання інтерактивних комплексів. На сьогодні 26 перших та 21 других класів не забезпечені інтерактивними дошками і проекторами.

Щодо придбання предметів і обладнання позитивним є той момент, що частину обладнання для шкіл, ПНЗ та ДНЗ вдалося придбати за рахунок державного бюджету, зокрема коштів на соціально-економічний розвиток територій. Ці кошти надійшли саме в наше місто завдяки сприянню народного депутата України Ігоря Молотка. Така співпраця принесла освітянським закладам додатково 4149,9 тис. грн. у 2019 році.  Так, вдалося зробити наступні придбання:

  • 3 дитячі майданчики для ДНЗ №№8,10,12 на суму 139,0 тис. грн.;
  • 1 дитячий майданчик для табору «Мрія» на суму 60,0 тис. грн..;
  • Технологічне обладнання для ДНЗ на суму 24,0 тис. грн..
  • 30 планшетів для 2 класу ПЗОШ на суму 198,0 тис. грн..;
  • 5 інтерактивних комплексів (дошка + проектор) на суму 199,0 тис. грн.. для НВК «Казка», ЗОШ №7, 14, СШ №12 та ЗОШ №5;
  • концертні стільці для актової зали ЦДЮТ на суму 100.0 Тис. грн.; та одяг сцени на 100,0 тис. грн.;
  • спортивне обладнання на суму 320,0 тис. грн., яке закуповують зараз собі школи – переможці змагань «Конотоп спортивний». Це ЗОШ №14 – І місце – 150,0 тис. грн., ЗОШ №13- ІІ місце – 100,0 тис.грн., ЗОШ №7 – ІІІ місце – 50,0 тис.грн., СШ №12 – ІV місце – 20,0 тис. грн..
  • капітальний ремонт харчоблока СШ №9 на суму 1015,7 тис.грн. (роботи тривають);
  • будівництво футбольного поля зі штучним покриттям в ЗОШ №13 на суму 1968,4,0 тис. грн.. з державного бюджету (вирішуються питання у до фінансуванні з міського бюджету у розмірі 843,6 тис.грн. та оформляються необхідні документи).

Надзвичайно важливим і актуальним є проведення ремонтів у закладах освіти, адже кожен без виключення заклад має свої проблемні місця. У бюджеті на цю статтю було закладено 930,7 тис.грн., пізніше на прохання відділу освіти та за підтримки освітян-депутатів Гричановського А.М., Паламарчук Т.М.. Юрченка О.В.,Романенко Н.А.. Бібика В.В. депутатський корпус виділив додатково ще 2099,0 тис. грн. Отже, у 2019 році виконані такі поточні ремонти на суму 2579,2 тис. грн.:

Заклад Вид робіт Сума, тис. грн.
ДНЗ №2 Ремонт ганку 71,9
ДНЗ №3 Ремонт електрообладнання 16,3
ДНЗ №7 Ремонт котла на харчоблоці 15,4
Встановлення бойлерів 99,9
ДНЗ №8 Встановлення дитячого майданчика 9,5
ДНЗ №10 Ремонт котельні 12,8
Встановлення бойлерів 29,7
Ремонт каналізації 21,2
Ремонт водогону
Встановлення дитячого майданчика 9.4
ДНЗ №11 Ремонт дитячого майданчика 9,4
ДНЗ №12 Ремонт та налагодження котлів 19,2
Встановлення дитячого майданчика 9,4
ДНЗ №13 Ремонт покрівлі харчоблоку 89,9
ДНЗ №14 Протипожежні заходи 95,8
НВК «Казка» Ремонт водогону 6,7
Ремонт санвузла в 1-А класі 102,7
НВК Ремонт водогону 18,2
Ремонт  електрообладнання 7,9
Встановлення витяжної вентиляції на харчоблоці 22,0
СШ №3 Ремонт теплиці 89,8
ЗОШ №5 Ремонт центрального ганку 149,7
Ремонт каналізації 52,2
ЗОШ №7 Протипожежні заходи 199,9
СШ №9 Ремонт котлів та системи теплозабезпечення 23,5
Демонтаж сараю 9,5
ЗОШ №10 Ремонт зовнішньої стіни 163,6
Ремонт покрівлі 9,1
ЗОШ №11 Ремонт покрівлі спортзалу 194,9
СШ №12 Ремонт електроосвітлення 13,2
Ремонт зовнішніх укосів 12,2
Ремонт спортивної зали 59,8
Ремонт покрівлі 127,5
ЗОШ №13 Ремонт покрівлі актового залу 199,9
ЗОШ №14 Ремонт покрівлі 59,8
ПЗОШ Ремонт котла 6,0
Ремонт мережі вуличного освітлення 6,9
Ремонт шкільного автобуса 94,4
СЮН Ремонт системи опалення 33,5
ЦДЮТ Ремонт фасаду 55,8
ШМ Монтаж системи охоронної сигналізації 38,9
Табір «Мрія» Ремонт покрівлі харчоблоку 199,7
Ремонт приміщення харчоблоку 99,8
Протипожежні заходи 12,0

Не називала дрібних ремонтів, але загальна сума поточних ремонтів за 7 місяців складає 2 973,5 тис. грн..

Крім цього, у деяких закладах здійснені значні поточні ремонти завдяки залученню коштів місцевих депутатів:

Завгородній С.І. – НВК «Казка» – облаштування системи відео нагляду – 30,0 тис. грн..;

Гричановський А.М. – СШ №12 – облаштування лінії інтернет-зв’язку – 39,9 тис. грн..;

Максименко О.М. – ЗОШ №11 – встановлення бесідки – 141,0 тис. грн..;

Могиленко П.А. – ЗОШ №14 – облаштування системи відео нагляду – 70,0;

Бейгул І.С.- ПЗОШ – встановлення віконних блоків – 149,9 тис. грн..

КАПІТАЛЬНІ РЕМОНТИ

Капітальні ремонти – це не завжди найбільші за об’ємом та капіталовкладеннями ремонти. Ці роботи мають ряд вимог, які інколи буває дуже важко виконати, і складну процедуру перевірки, погодження та отримання відповідних дозволів. Часто ці процедури стають перепоною вчасного початку і завершення робіт. Отже, заплановані і виконані (невиконані, виконані частково) в галузі освіти такі капітальні ремонти:

Заклад

 

Назва робіт Виділена сума Стан виконання
ЗОШ №10 Ремонт покрівлі спортзалу 830,0 На експертизі
ЗОШ №5 Заміна вікон 270,0 Виконано
ДНЗ №7 Заміна вікон 1534,6 На експертизі
ДНЗ №8 Капітальний ремонт нової групи 300.0 завершується
ІРЦ Ремонт зали  ЛФК 300,0 Триває
ДЮСШ Ремонт покрівлі 1500,0 Триває
ДЮСШ Реконструкція будівлі 1200 Триває
ДЮСШ Облаштування футбольного поля 860,0 завершується
СШ №9 Ремонт харчоблоку 1015,7 завершується
ДНЗ №10 Реконструкція будівлі 1193,7 завершується
Гімназія Реконструкція будівлі 17000,0 Дозвільні процедури
ЗОШ №14 Реконструкція покрівлі 1550.0 Заключення договору
НВК «Казка» Ремонт харчоблоку 300,0 На експертизі

 

  1. НОВА УКРАЇНСЬКА ШКОЛА

Вже 2-й рік поспіль у країні та відповідно в місті впроваджується реформа Нова українська школа.

На 2019-2020 навчальний рік у перші класи НУШ зараховано 800 осіб (у 2018-2019 н.р. – 818 учнів).

Відзначимо, що цьогоріч прийомна кампанія першачків відбулася організованіше та спокійніше, адже більшість батьків були вчасно проінформовані про проведення зарахування.

Нова українська школа – це в першу чергу використання нових методик компетентнісного та інтегрованого навчання.

Для роботи в класах НУШ підготовлено 33 вчителя, які  пройшли онлайн – курс для вчителів початкової школи, розроблений Міністерством освіти і науки України та курси підвищення кваліфікації щодо навчання учнів перших класів відповідно до концепції НУШ (60 годин) під керівництвом О.М. Юрченко, тренером НУШ, та мають відповідні сертифікати.

Учителі англійської мови, які викладали і будуть викладати в 1-х класах НУШ, пройшли курси підвищення кваліфікації педагогічних працівників щодо навчання учнів перших класів англійській мові відповідно до концепції «Нова українська школа» (60 годин), мають відповідні сертифікати.

Заступники директорів з навчально-виховної роботи пройшли обов’язковий етап підвищення кваліфікації на сайті студії онлайн-освіти EdEra і також мають сертифікати.

Учителі, які викладають уроки фізичної культури, мистецтва, не потребують курсової підготовки, але отримали методичні рекомендації щодо роботи в НУШ.

З використанням нових сучасних методик урок в новій українській школі швидше нагадує змістовну та цікаву гру. Для запровадження ігрового навчання вже всі першачки отримають індивідуальні набори Lego «Шість цеглинок» та Play box.

Не менш важливим для компетентнісного освітнього процесу є створення сучасного освітнього середовища НУШ.

На сьогодні в 1-х класах ЗЗСО створено освітні осередки: навчально-пізнавальної діяльності; змінні тематичні осередки; гри; художньо-творчої діяльності; куточок живої природи для проведення дослідів; відпочинку; дитяча класна бібліотечка; осередок вчителя, оснащений столом, стільцем, комп’ютером, полицями/ящиками, шафами для зберігання дидактичного матеріалу.

Відділом освіти Конотопської міської ради здійснюється фінансування заходів з підготовки закладів загальної середньої освіти м. Конотопа до роботи в умовах Нової української школи (придбання комп’ютерного та мультимедійного обладнання, дидактичних матеріалів, сучасних меблів, інше) в межах кошторису на впровадження Концепції НУШ.

Проблемні моменти:

  1. Велика наповнюваність класів, недостатньо місця.

Шляхи вирішення – намагаємося не перевищувати встановлену законом наповнюваність – 30 осіб; облаштовуємо та використовуємо холи, коридори, сходові клітини, зони загального використання з тематикою цікавою для дітей, тобто відпочинково-ігрові зони для активного відпочинку (розмітка «класики», «лабіринт», доріжки для прогулянки тощо)

  1. Недостатня, слабка Інтернет-мережа.

Шляхи вирішення – отримали субвенцію у розмірі 500,0 тис.грн. для підключення усіх закладів загальної середньої освіти до високошвидкісного інтернету та облаштування достатньої кількості точок Wi-Fi. Триває процедура з укладання договору.

 

III. ІННОВАЦІЇ

Інновації у закладах освіти – це оригінальні, нестандартні рішення різноманітних педагогічних проблем.

Заклади дошкільної освіти міста активно апробують, впроваджують нові педагогічні ідеї, технології, підходи.

У закладах дошкільної освіти №1 «Орлятко», №2 «Вербиченька», №5 «Сніжок», №11 «Вітерець» у новому навчальному році упроваджена нова освітня програма «Впевнений старт». Програма розрахована для дітей старшого дошкільного віку і спрямована на підготовку до навчання у Новій українській школі. Базовим закладом на міському рівні є ЗДО №1 «Орлятко».

У ЗДО №4 «Сонечко» вдосконалюється робота з дослідницько-пошукової діяльності. Також упроваджуються інноваційні технології з розвитку мовлення дітей, а саме мовленнєвий розвиток дітей дошкільного віку за інноваційною технологією Н.Гавриш, корекційна робота з мовленнєво пасивними дітьми та розвиток зв’язного мовлення методом наочного моделювання за технологією К.Крутій. Вчителями-логопедами ЗДО №4 «Сонечко» також розроблена та опрацьовується інноваційна технологія в роботі з дітьми-аутистами.

У закладах дошкільної освіти №3 «Теремок», №4 «Сонечко», №10 «Ялинка, №12 «Райдужний» продовжується робота за альтернативною інноваційною програмою «Дошкільнятам – освіта для сталого розвитку». Окрім того, у ЗДО №3 «Теремок» та ЗДО №2 «Вербиченька» проводиться робота за програмою «STREAM – освіта, або Стежинки у Всесвіт».

Зовсім новою та цікавою формою роботи з фізичного виховання у ЗДО №3 «Теремок» стала «Школа розумного руху» за методикою Олени Аксьонової.

У ЗДО №6 «Струмочок» успішно реалізовується інноваційна освітня технологія «НУМІКОН», спрямована на розвиток логіко-математичних здібностей дітей.

Для розвитку фізичних здібностей дошкільників упроваджуються інноваційні технології у ЗДО №5 «Сніжок» та ЗДО №12 «Райдужний» – горизонтальний пластичний балет.

Робота за інноваційною програмою у новій редакції «Казкова фізкультура» успішно здійснюється у ЗДО №8 «Волошка».

У ЗДО №11 «Вітерець» новацією став «Театр фізичного розвитку та оздоровлення дітей» за технологією М.Єфименка. Суть даної технології полягає у тому, що фізкультурні заняття проводяться у формі ігрових дійств, що поєднують музику, хореографію із фізичним навантаженням.

У НВК «Казка» продовжується робота щодо впровадження програми фінансово-економічної освіти дошкільників «Афлатот». Педагоги закладу представили свою роботу на обласному фестивалі «АФЛАТОТ ФЕСТ» у м.Суми в березні 2019 року.

У ЗДО №14 «Калинка» Янцер О.В. упроваджений курс з розвитку сенсорних здібностей вихованців середнього та старшого дошкільного віку «Станкове бісероплетіння». Окрім того, протягом року була упроваджена та успішно діяла інноваційна технологія «Мнемотехніка».

Базовим закладом щодо упровадження інноваційних методик з питань наступності між дошкільним закладом та початковою школою у світлі Концепції «Нова українська школа» у новому навчальному році визначено ЗДО №4 «Сонечко».

Протягом року проведено низку семінарів та засідань методичних об’єднань вихователів ДНЗ, де розглядалися  різні напрямки підвищення ефективності роботи закладів.

Заклади загальної середньої освіти

Інноваційна діяльність переважної більшості шкіл міста є також активною та відповідає вимогам сучасності.

Інновацій багато, але зараз перерахуємо не всіх. Наведемо приклади тих закладів, які вже мають конкретний успішний результат. Отже, розуміючи, що не все можемо виміряти, все-таки поговоримо про інновації не заради інновації, а для результатів.

НВК «Казка»

Вже в початковій школі учні отримують поняття з алгебри, геометрії та теорії імовірності.

Рівень навчальної діяльності вищий за показниками контрольних зрізів та результатами предметних олімпіад з математики та англійської мови (протягом п’яти років поспіль учні мають призові місця).

Гімназія

Конотопська гімназія другий рік поспіль активно бере участь у німецько-українському проекті «Молодь дебатує», який сприяє розвитку критичного мислення для розбудови демократії. За результатами успішної діяльності Конотопську гімназію обрано як опорний заклад.

На наступний 2019-2020 навчальний рік планується впровадження загальногімназійного проекту викладання математики іноземними мовами та міжкласного курсу за вибором «Кар’єра».

СШ №2

  1. Отримали Європейську відзнаку eTwinning School – здійснюється міжнародна співпраця із закладами освіти Польщі, Румунії, Бельгії, Іспанії, Німеччини, Франції; ведеться політика безпечного інтернету, що підвищує обізнаність щодо інформаційно-комунікаційних технологій, навчає безпечному та відповідальному використанню мережі Інтернет і є надактуальним в сучасному освітньому середовищі.
  2. Перемога у Всеукраїнському конкурсі на кращі практики впровадження едемократіїв освіті в номінації «Управління навчальним закладом за допомогою сервісів електронної демократії» – уперше в Україні в закладі освіти створена платформа для надання електронних петицій здобувачами освіти, завдяки чому вони отримують унікальний досвід життя в громаді та впливу на громадське життя, що зробило заклад сучасним та таким, який відповідає вимогам реформування школи.
  3. Участь у Всеукраїнському експерименті «Психолого-педагогічне забезпечення особистісно зорієнтованої освіти на засадах гуманної педагогіки в середньому загальноосвітньому навчальному закладі» – створено нове освітнє середовище в закладі; систему роботи школи представлено на Дев’ятій міжнародній виставці «Інноватика в сучасний освіті» та отримано високу винагороду – Золоту медаль у номінації «Інтеграція змісту освіти як світова тенденція розвитку освітніх технологій».
  4. Створено та діє клуб документального кіно про права людини DocudaysUA – щорічно заклад приймає мандрівний Міжнародний фестиваль документального кіно про права людини DocudaysUA, що сприяє становленню відкритого діалогу про моральні проблеми суспільства, права людини, зміцненню почуття людської гідності здобувачів освіти задля побудови демократичного суспільства.
  5. У рамках навчального проекту для освітян «Школа Емпатії» отримали літературу вартістю понад 10 тис.грн. (єдині в Сумській області), що дає змогу підвищити якість освіти через виховання, активно впроваджувати інноваційні методи розвитку емоційного інтелекту та емпатії, навчати миротворчій діяльності, Ненасильницькій Комунікації та медіації конфліктів.

СШ №3

  1. Впровадження технології розвивального навчання учнів початкової школи за науково-педагогічним проектом «Інтелект України». До проекту розробники пропонують власний навчально-методичний комплекс (підручники – зошити з друкованою основою – посібники для вчителя), забезпечений комп`ютерною підтримкою (аудіо-, відеозаписами). Учні початкових класів, які працюють за Проектом, мають високий рівень мотивації до навчання, креативне мислення, творчі ідеї, патріотизм, уміють працювати з інформацією.
  2. Участь у програмі експерименту з безперервної економічної освіти та фінансової грамотності учнівської молоді. З цією метою впроваджено навчальні курси з 2 по 10 класи. Результатом є здобуття учнями необхідних фінансових знань, формування ключових компетентностей. Здобутком є також участь команди школи у Всеукраїнських учнівських турнірах юних знавців курсу «Фінансова грамотність». Учнівська команда закладу «Конотопські  відьми» виборола почесне ІІ місце на турнірі, що проходив у  Національному   університеті  банківської справи (м. Київ, грудень, 2018 р.).
  3. Учитель економіки та фінансової грамотності Олех Анатолій Петрович став одним із розробників навчального посібника «Фінансова грамотність. Фінанси. Що? Чому? Як?» та робочого зошита з цього ж курсу, що отримали гриф Міністерства освіти та науки України у серпні 2019 року.

ЗОШ №7

Назва інновації: Клас розвивального навчання за системою Д.Б.Ельконіна-В.В. Давидова (2017-2019 р.р.)

Результат: Формування особистості з гнучким розумом, розвиненими потребами до подальшого пізнання й самостійних дій, певними навичками та творчими здібностями.

Назва інновації. Шкільний патріотичний історико-дослідницький проект «Конотоп-Сумщина-Батьківщина». У вересні 2018 року з ініціативи випускника школи, патріота та відомого мецената Сура Є.Г. розпочалася робота над шкільним патріотичним історико-дослідницьким проектом «Конотоп-Сумщина-Батьківщина», який показав високий рівень формування ключових компетентностей учнів, які закладені в модель конкурентноздатного випускника.

Результат: Залучення учнів різних вікових категорій та членів їхніх родин до спільної пошукової, наукової та творчої діяльності, сприяння усвідомленню величності та самобутності України, формуванню спільної історичної пам’яті та ідентичності.

СШ №9

Назва експерименту: Електронний підручник для загальної середньої освіти (2018-2019 н.р.) Учителі школи пройшли тренінг з використання  програми MozaBook. Отримано 30 планшетів та 1 комп’ютер для вчителя.

Результат: використання електронних підручників в освітньому процесі підвищує рівень предметних компетентностей здобувачів освіти, покращує рівень ІК-компетентностей, дозволяє вчителю застосовувати інноваційні форми, технології навчання.

Назва експерименту: Інноваційний освітній проект всеукраїнського рівня за темою «Я дослідник»

Результат: створення умов для впровадження дослідницького методу навчання з використанням ІТ- та STEM- технологій. Використання вчителем провідного принципу STEM-освіти – інтеграції (міжпредметна, трандисциплінарна) дозволяє здійснювати модернізацію методологічних засад, змісту, обсягу навчального матеріалу, використовувати сучасні технології під час навчання з метою формування компетентностей якісно нового рівня. Це також сприяє більш якісній підготовці молоді до успішного працевлаштування та подальшої освіти, яка вимагає різних і більш складних навичок, зокрема із застосуванням математичних знань і наукових понять.

Назва експерименту: Хмарні сервіси в освіті (2015-2017 н.р.)

Результат: широкомасштабне впровадження інноваційних засобів ІКТ, дидактичних і навчально-методичних матеріалів, представлених у формі електронних освітніх ресурсів, до освітнього процесу.

ЗОШ №10

Здійснюється дослідно-експериментальна робота Всеукраїнського рівня за темою «Варіативні моделі комп’ютерно-орієнтованого середовища навчання предметів природничо-математичного циклу в загальноосвітньому навчальному закладі»

Педагоги школи стали учасниками

  • Всеукраїнського методологічного семінару у рамках Дев’ятої міжнародної виставки «Сучасні заклади освіти» та Шостої міжнародної виставки освіти за кордоном «WorldEdu»;
  • методичного заходу «Clever: School of Natural and Mathematical Sciences»;
  • науково-практичного семінару «Управління проектами у сфері науки, освіти, інновації та інформатизації».

Учителі на уроках та позаурочний час використовують інформаційно-комунікаційні засоби: інтерактивні дошки, електронний мікроскоп, метеостанцію, Lab-лабораторію, конструктор LegoMindstorms.

Участь у реалізації програми підтримки освітніх реформ в Україні «Демократична школа». Підписана Декларація про співпрацю закладу освіти з Благодійною організацією «Центр освітніх ініціатив». Відбулися зустрічі колективу школи з тренерами програми «Демократична школа». Ініціативною групою школи розроблений план дій щодо співпраці з громадськими організаціями.

ЗОШ №11

Назва інновації: Проектні технології

Результат: у такій діяльності вчителі та учнів школи найбільше інтегрують, структурують, розвивають, освічують себе та набувають нових особистісних якостей, поліпшують умови для творчої самореалізації. Ця діяльність активізує свідоме і несвідоме, раціональне й ірраціональне, розумове й емоційно-чуттєве.

Участь у Всеукраїнському проекті Healthy schools: заради здорових та радісних школярів сприяла формуванню фізичної активності, здорового харчування, спонукало змінити дизайн освітнього закладу у рамках популяризації здорового способу життя. Отримали сертифікат на 25000 гривень на придбання в заклад STEM обладнання

Участь та вихід у півфінал команди учнів закладу у Всеукраїнському освітньому конкурсі «Відкривай Україну». Результатом  роботи над проектом стало встановлення на подвір’ї школи альтанки для проведення пленерних уроків.

СШ №12

Проведений факультативний курс «Основи веб-розробки» за програмою та за підтримки благодійного фонду Brain Basket (2018-2019)

Результат: протягом 9 тижнів слухачі факультативу знайомились із сучасними технологіями розробки веб-сайтів;

Розпочали брати участь у діяльності спільноти #ДівчатаSTEM (для відкриття STEM-філіалу в закладі) (2019)

ЗОШ №13

Використання сервісів WEB-2 під час проведення уроків в початковій школі.

Результат: в ігровій формі через сервіс LearnindApps перевіряються домашні завдання, закріплюється вивчення нового матеріалу; використання платформи TheLink дозволяє зібрати інформаційний та дидактичний матеріал уроку на одному електронному плакаті; використання QR-кодів дає можливість давати учням диференційовані та індивідуальні завдання. Використання даних сервісів дозволяє працювати з мобільними пристроями як на уроці, так і в позаурочний час.

Отримали сертифікат «Quality label» eTwinning School.

Результат: здійснюється міжнародна співпраця із закладами освіти Туреччини, Франції; ведеться політика безпечного Інтернету; використовуються інструменти для створення ігор для роботи над навичками іноземної мови (програми навчання), програмне забезпечення для створення електронних журналів madmagz, камера / відео (навчання мобільного телефону), інструменти для обробки тексту (для листів та інших анкет), пошуку місця розташування країн на картах google і в межах них, місто імплантації класів-партнерів.

ПЗОШ

З метою сприяння зміцненню здоров’я учнів школи у закладі протягом двох років запроваджено ранкову гімнастику, яка транслюється по шкільному радіо, а в цьому році вправи замінені на «танцювальну» зарядку, що підвищило зацікавленість учнів.

У  рамках  відновлення  співпраці  зі  СНАУ  в  червні  місяці 2019 року для  учнів  школи  та  міста у  закладі  проведено  пізнавально-розважальний квест  «Чисті  ігри»  за  участю  ректора  СНАУ Ладики В.І., викладачів та студентів. Як результат – отримали в подарунок мікроскоп з підключенням до комп’ютерної  техніки, а  також  планується  участь  у  проекті  «ландшафтний  дизайн  школи»  та до профільна  підготовка  за  біологічним  напрямком  на  базі  школи  для  учнів  міста  та  району.

 

Заклади позашкільної освіти

 

СТАНЦІЯ ЮНИХ НАТУРАЛІСТІВ

Участь вихованців гуртків Конотопської СЮН у Всеукраїнському інтерактивному конкурсі «МАН – Юніор Ерудит» на засадах СТЕМ-освіти для учнів 5-11 класів, у номінації «Екологія». Результативність – у 2018-2019 навчальному році у конкурсі взяли  участь 15 вихованців закладу. У підсумку конкурсу встановлено, що 4 учасники мають відмінний результат і отримали сертифікати І ступеня, 8 – добрий, сертифікати ІІ ступеня, 2- сертифікати учасника.

Впровадження в канікулярний час на базі ЗЗСО міста наскрізних навчальних програм екологічного змісту «Здоровим бути – здорово!» (ЗОШ №7 початкова, 2 гуртки) та «Природничий калейдоскоп» (ЗОШ №14, 3 гуртки).

 

ДИТЯЧА ХУДОЖНЯ ШКОЛА

Інноваційний підхід: «Ми у міжнародних проектах»

Результат: співпраця з австрійським благодійним фондом «Відень»(навчання з арт-терапії від доктора Віденського університету Маргарет Брюггер 2018 рік та у червні 2019 року відбудеться засідання літньої школи арт-терапії за участі австрійських експертів Маргарет Брюггер і Сабіни Баумгартнер та втілення художнього проекту «Дивись велику картину» за участю австрійської художниці Вероніки Драйер)

Арт-проекти «Зробимо місто красивішим»

Результат: тематична декорація куточків міста, розпис стін, парканів, участь у міських мистецьких заходах.

 

КОНОТОПСЬКА МАН

Назва експерименту: Мобільна оцінка результатів тестування на папері

Результат: використання автоматичної системи оцінювання під час проведення міського конкурсу «Математичні вітрила»

 

КОНОТОПСЬКА ДИТЯЧА ШКОЛА МИСТЕЦТВ

Проектна технологія хоч і не зовсім нова, але робота школи з цією технологією продовжує приносити позитивні результати. Дослідницький проект  «Український костюм у дзеркалі часу» поповнився головними уборами та прикрасами різних регіонів України, творчий проект «Дитячий музичний  театр» продовжує радувати поціновувачів театрального мистецтва нашого міста все новими виставами.

Технологія Психотренінгу активно використовується викладачами відділення театрального мистецтва під час занять. Розроблено низку методичних рекомендацій щодо проведення тренінгів на розвиток  уваги, уяви, пам’яті, вправи  на розвиток комунікативних здібностей дітей. Це такі збірки як «Конфлікт, контакт, самооцінка» та «Практико – орієнтована збірка вправ на розвиток акторської  майстерності  у вихованців  дитячих хореографічних колективів, автор Яценко-Мех Ю.М. «Акторський тренінг за К.С. Станіславським на розвиток акторського апарату та психотехніки юних акторів», автор Макарова А.О.

 

КОНОТОПСЬКА СТАНЦІЯ ЮНИХ ТЕХНІКІВ

Назва інноваційного проекту: « Енергозберігаючі технології. Відновлювальні джерела енергії» ( 2018-2020 р.)

Результат: Виготовлення макету «Сонячного колектору» – для додаткового обігріву приміщень. Представлений на конкурсі «Наш пошук і творчість тобі, Україно!» . Розвиток технічної творчості, винахідництва, конструювання. Виховання екологічної культури, економного використання природних ресурсів, використання альтернативних джерел енергії.

Проект «Використання елементів STEM-освіти в навчально-виховному процесі» (2018-2020 р.)

Результат: Залучення дітей до основ робототехніки, впровадження елементів STEM-освіти в навчально-виховному процесі, створення нового освітнього середовища.

 

СТАНЦІЯ ЮНИХ ТУРИСТІВ

Технологія дослідно-експериментальної роботи: розпочата пошуково-дослідницька робота про героїв-земляків, учасників АТО (ООС).

Результат: участь та перемога в обласній краєзнавчій конференції учнівської молоді «Герої сучасності – серед нас». Під час роботи конференції була представлена доповідь про наймолодшого Героя-земляка, загиблого на сході України, Андрія Кривича. Вихованка СЮТур Катерина Гайдай отримала грамоту Департаменту освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації; робота над книгою про загиблих земляків на сході України «Конотопська небесна чота»).

 

  1. ПОЛІТИКА (як підґрунтя злагоди в суспільстві)

З-поміж багатьох різновидів політики, на жаль, змушені винести на обговорення питання мовної політики в освітньому процесі міста.

Мабуть, у цьому контексті доречно нагадати усім нам чинне законодавство про мову:

 

Як бачимо, нормативна база є значною. Тому з метою виконання в повному обсязі законодавства України в частині застосування української мови в рамках освітнього процесу педагогічними та непедагогічними працівниками використовується виключно державна мова.

Мовне середовище повинно впливати на формування учня-громадянина, патріота України.

Розуміємо, що мовна ситуація в нашому місті є неоднозначною (поряд з українською співіснують і російська мова, і суржик).

Однак, мовна ситуація у середовищі освітян Конотопа неоднозначності не терпить. Пріоритетом було і є утвердження та розвиток української мови як головної ознаки ідентичності українця.

 

Привітання.

 

Дякую за увагу!

 

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *